Et kært barn har mange navne. Men ikke desto mindre er danskerne nogle af dem i hele verden, hvor der er flest som har en Facebook profil. Det siger ret meget om danskerne og det siger også ret meget om vores forhold til Facebook. Det er noget vi burger, det er en side vi besøger og det er en side hvor vi forventer, at få noget ud af vores besøg. Det betyder også, at der er rigtigt mange virksomheder som er på Facebook. Og det kan også fungere rigtigt godt, hvis man som virksomhed formår at udnytte det potentiale Facebook har. Men hvis ikke, så kan det hele hurtigt falde til jorden.

 

Aktiv på Facebook

 

Det handler selvfølgelig om, at være aktiv på siden. Men det handler i høj grad også om, at levere godt indhold til siden. Du kan besøge Natur energi på Facebook for at se hvordan det kan gøres. De har nemlig i høj grad formået, at udnytte det potentiale Facebook har. Og det kan rigtigt mange virksomheder lærer noget af. For en inaktiv side på Facebook siger næsten mere end en aktiv.

 

Populære medier

 

For mange er Facebook deres første prioritet når det kommer til valg af sociale medier. Men der findes rent faktisk mange andre sociale medier, som virkelig er værd at overveje og som kan noget helt andet end Facebook. Et af de medier er Instagram. Hvis man har mulighed for, at være yderst visuel i sin kommunikation med omverden, er Instagram et sikkert valg. Her kan man visuelt kommunikere sit budskab ud og det fungerer rigtigt godt for mange virksomheder. Så bare fordi Facebook er det medie som flest danskere bruger, er det ikke nødvendigvis det rette for jer. Det handler om, at finde det medie som kan det rigtige for jer, og som får det bedst tænkeligt frem i jeres virksomhed.